I jakten efter att hitta någon slags formula som kan sätta mig i kontroll över huruvida en dag visar sig bli ”bra” eller dålig” har jag nyligen hittat en sak – ett lifehack, om du så vill – som om och om igen visar sig fungera riktigt jäkla bra.

Jag kan nästan med sexhundra procents säkerhet garantera dig att du redan blivit tipsad om detta lifehack, men jag ber dig att läsa de kommande raderna med spetsade öron (läs: ögon), så fri från tanken ”Ahh ja juste, detta har jag redan hört förut. Nästa!” som möjligt.

I ett tidigare inlägg nämnde jag hur kraftfullt det var att röra på sig för att bryta ett deppigt tillstånd. Med andra ord, att det ofta är svårt att bryta sig ur ett kasst psykiskt tillstånd genom att tänka sig ur det; och att det därför inte är en dum idé att förändra sitt fysiska tillstånd för att därigenom frambringa en förändring i det psykiska.

Kort sagt: Ledsen + Träning –> Välmående.

Men… varför vänta på ledsamheten att uppstå från första början?

Varför inte ge sig på denna magiska ”träning” innan vi blir ledsna, och därigenom ta en genväg direkt till välmåendet?

Det, min kära vän, är dagens lifehack.

Mitt ultimata lifehack, knep, för en bra dag är att träna på morgonenIt’s as simple as that.

Gör något som höjer din puls och får en svettdroppe eller två att börja leta sig nedför huden. Ju tidigare på dagen du gör det, desto tidigare kommer du känna av dess fördelar på ditt välmående – inte minst på din energi, skärpa (klarhet i tänkande), och inlärningsförmåga (det är faktiskt sant!).

Kanske börjar du jobba tidigt på morgonen och känner att du inte har tid för detta. Du vet ditt schema bättre än jag vet, och du vet vad som fungerar för dig bättre än vad jag vet. Men vet bara att jag starkt uppmuntrar dig att försöka få till något slags träningspass – i alla fall á 10-30 minuter – tidigt på dagen, vare sig det är före ditt jobb, på dess lunchrast, eller kanske istället för din frukost vars förlust du kompenserar för med en lite större lunch.

Best of luck! ☀️


P.S. Jag tror att du är en livsnjutare. I alla fall, att du ämnar att vara mer av en livsnjutare. Det är därför du läser denna hemsida, och det är därför jag skriver på den. Men varken du eller jag är alltid här, inne på denna sida. Oftare är vi inne på våra sociala medier. På Personlig Utveckling Nus Facebooksida lägger jag upp både dessa blogginlägg (med en härlig bild), samt mer lättuggat innehåll som gör att du förblir inspirerad och informerad i din strävan efter mer livsnjutning – allt i bekvämligheten av ditt nyhetsflöde. Gilla gärna sidan för att ta del av dem (och, om du vill, hålla en dialog med mig, vilket jag skulle tycka vore jättekul). Förstås kan du avgilla när du vill. Hoppas vi ses där. ☀️